ARHIVA
Objavio: smedia.rs 30.11.-0001 | 00:00     Smedia preuzela: 03.07.2011 | 15:03

Sve što treba da znate o hipnozi

0
2744
Sve-sto-treba-da-znate-o-hipnozi
Kako vam se dopada novi Smedia sajt?
 
Odličan je
Ne sviđa mi se
Ne sviđa mi se izgled, ali mi se sviđaju tekstovi
Sviđa mi se kako izgleda, ali ne i tekstovi
Nemam stav
Nema razloga za strah - čovek se ne može hipnotisati bez njegovog pristanka, hipnoza na pozornici može biti opasna, a sećanja iz hipnoze mogu biti lažna. Hipnoza je često nalik snu.Iako deluje mistično, hipnoza nije povezana sa natprirodnim pojavama. To je zapravo stanje duboke opuštenosti, koje omogućuva rešavanje različitih tegoba poput stresa, anksioznosti, depresije, napada panike, mucanja i seksualnih problema.

Najbolje rezultate daje u kombinaciji s drugim metodama, poput kognitivno-bihevioralne terapije. Hipnoza se polako probija i u stomatološke ordinacije, umesto anestezije, a u Velikoj Britaniji pokazala se dobro u olakšavanje prirodnog porođaja, piše 24sata. Ipak, hipnoza nije svemoćna - dok su neki pomoću nje uspeli da se reše cigareta ili suvišnih kilograma, drugi nisu osetili nikakve promene.

Da biste izbegli bacanje novca ili nuspojave poput pojavljivanja neugodnih osećaja, najbolje je da se obratite školovanom terapeutu - lekaru, psihologu ili psihijatru. Ali za jednostavno opuštanje, uklanjanje stresa ili povećanje samopouzdanja korisna je i samohipnoza, odnosno tehnika hipnotisanja samog sebe bez tuđe pomoći. Samohipnozu možete naučiti kod hipnoterapeuta ili se poslužiti knjigama i CD-ovima.

Međutim lekari ističu da samohipnoza ipak nije za svakog - ne preporučuje se kod psihičkih bolesnika ali ni kod onih koji uzimaju lekove za smirenje. Hipnoza može biti korisna za neke psihičke bolesti, ali je neophodan nadzor stručnjaka.

Prošli životi ili puko maštanje?

Tzv. povratak u prošle (ili čak buduće) živote u stanju hipnoze da bi se rešili problemi u ovom nije priznata metoda, a “regresijskim terapeutima” često nedostaje znanja. Iako vizije života u drevnom Egiptu ili na Marsu mogu biti zabavne, verovatno je reč o živopisnim maštarijama nalik na snove.

Hipnoza na pozornici nije bezopasna

Takozvana šou hipnoza, kojom hipnotizeri zabavljaju publiku, može biti opasna. Osim nezgodnih padova u stanju hipnoze, mogu se pojaviti sećanja na traumatične događaje i izazvati napade plača i depresije, a hipnotizer ne zna kako da pomogne. Zato je ta vrsta hipnoze zabranjena u mnogim zemljama.

Sećanja koja se vrate mogu biti lažna

Potisnuta sećanja koja se vraćaju u hipnozi često su lažna, npr. ona o otmicama vanzemaljaca. U eksperimentu tri ispitanika pod hipnozom trebalo je da se prisete detalja (glumljene) oružane pljačke. Ispričali su gomilu detalja, no opisi im se nisu poklapali niti odgovarali činjenicama.

Hipnotiši se i upoznaj svoje prave kvalitete...

Jednostavna samohipnoza može vam pomoći da zavolite i prihvatite sami sebe, kaže američka hipnoterapeutkinja Džuli Grifin.

- Mnogi ljudi nisu svesni svojih kvaliteta i provode više vremena zamišljajući da su neko drugi nego razvijajući sopstvene talente. Nedostatak ljubavi prema sebi u njihovom duhu je stvorio prazninu koju ne može popuniti hrana ni skupa odeća. No bez obzira na vašu prošlost i sadašnju situaciju, možete odlučiti da unesete malo ljubavi prema sebi u svoje misli i postupke. Hipnoza može podstaći proces razvijanja ljubavi prema sebi koji će imati dalekosežno dejstvo na vaše zdravlje, raspoloženje i uspeh - tvrdi Džuli Grifin.

Duboko disanje presudno je za opuštanje


Duboko, usredsređeno disanje povećava delovanje samohipnoze, ali može se primenjivati i samostalno za postizanje opuštanja. Jednostavno sedite u udoban položaj pa se koncentrišite na svaki udisaj i izdisaj. To pomaže smirienju misli i opuštanju tela.

Zamislite svoj unutrašnji čarobni svet


Ako ste vizuelni tip, možete stvoriti svoje “čarobno” mesto. To može biti neko mesto koje ste posetili i tamo se osećali dobro ili izmaštani raj gde se možete opustiti i gde je sve moguće. Upotrebite sva čula - šta možete da vidite, čujete, okusite...?

Opuštanje od glave do pete


Sedite, zatvorite oči i zamislite kako vam talasi opuštenosti putuju s temena niz vrat, ramena, ruke... sve do nogu. Osetite kako vam se mišići pritom opuštaju. Ako vam je lakše, možete zamisliti kako se opuštate odozdo prema gore.

10 koraka za putovanje u dubinu sebe

1. Sedite ili lezite u udoban položaj

2. Zatvorite oči

3. Pet do deset puta duboko udahnite osećajući kako vam se telo opušta

4. Još pet puta duboko udahnite i zamislite kako vam se um bistri

5. Usredsredite se na svoje kvalitete

6. Prisetite se prošlih uspeha

7. Ispunite um pozitivnim namerama i fokusirajte se na važne ciljeve

8. Zamislite da ste uspeli

9. Osetite zahvalnost

10. Kad ste spremni, udahnite do tri puta i otvorite oči.
comments powered by Disqus