ARHIVA
Objavio: smedia.rs 30.11.-0001 | 00:00     Smedia preuzela: 05.05.2010 | 00:00

Izbacite višak vode iz organizma

0
32684
Izbacite-visak-vode-iz-organizma
Kako vam se dopada novi Smedia sajt?
 
Odličan je
Ne sviđa mi se
Ne sviđa mi se izgled, ali mi se sviđaju tekstovi
Sviđa mi se kako izgleda, ali ne i tekstovi
Nemam stav
Osećaj težine u rukama, nogama, zglobovima, nadutost i umor znaci su zadržavanja vode u organizmu. Toplo vreme, posao koji zahteva dugo stajanje ili loša ishrana najčešći su uzroci ove tegobe.Uzroke zadržavanja vode možemo tražiti u mnogim stanjima, navikama ili propustim u ishrani. Neuravnoteženosti hormona za vreme menstrualnog ciklusa, trudnoće, menopauze i PMS-a mogu ženu ostaviti otečeno, a nije tajna kako mnoge primete kako su im grudi “punije” par dan pre nego što trebaju dobiti menstruaciju. Preterani unos soli, šećera i masti mogu pridoneti zadržavanju vode u organizmu, čemu dodatno pogoduje nedovoljni unos vitamina B kompleksa i proteina. Brza hrana i jela koja su jako zasoljena deluju tako da telo počne zadržavati vodu, a mi se osećamo naduti u području trbuha iu ekstremitetima. Takođe, hronične bolesti poput bolesti bubrega, pluća ili artritisa mogu uzrokovati zadržavanje vode. Diuretici pomažu u izbacivanju vode i toksina iz organizma putem urinarnog trakta. Priroda nas je podarila određenim namirnicama koje možemo koristiti u ovu svrhu, a delimo ih na prirodne diuretike, namirnice bogate kalijumom i biljke sa velikim udelom vode.

Prirodni diuretici su:

* Velike količine zelenog čaja
* Čaša soka od brusnice
* Dve čajne kašičice jabukovog sirćeta pomešanog u čaši vode – uzimajte tri do četiri puta dnevno
* Čaj od maslačka koji je bogat kalijumom i deluje izrazito moćno
* Semenke anisa koje hlade
* Namirnice bogate vodom poput lubenice i krastavca takođe su pune sumpora i silikona koji stimulišu rad bubrega
* Šparoge su bogate alkaloidom asparagin koji takođe poboljšava funkciju bubrega
* Zelena salata podstiče metabolizam i izbacivanje toksina
* Paradajz je bogat vitaminima A i C, te takođe pospešuje izbacivanje toksina kroz bubrege
* Rotkvice, luk i hren su pravi rudnici jedinjenja sumpora koji podstiču metabolizam na izbacivanje toksina
* Vodica kokosa takođe hladi telo i održava ravnotežu elektrolita

Namirnice bogate kalijumom:

* Ova vrsta hrane otpušta prekomernu tečnost, a uključene su banane, paradajz, jogurt, kajsije, jagode i papaja. Međutim, prevelike količine kalijuma mogu dovesti do bola u mišićima i nepravilnih otkucaja srca ako imate problema sa bubrezima.

Diuretičke trave

* Diuretičke trave imaju antioksidativan, antiviralno i antiseptičko dejstvo.
* Biljka medveđe grožđe (latinskog naziva arctostaphыlos uva ursi) zna se kao Uvin čaj. Deluje na izlučivanje mokraće, na čišćenje i dezinfekciju mokraćnih kanala. Obično se koristi u kombinaciji sa drugim lekovitim biljkama, kao što je list breze ili koren sladića, jer sadrži mnogo taninske kiseline koja može nekima teško pasti na želudac.
* Smreka stimuliše bubrege
* Peršun ubrzava uklanjanje toksina
* Prema ajurvedi, biljka babin zub (Tribulus terrestris) takođe pomaže urinarnom traktu i funkcijama bubrega.

Kako još možete uticati na zadržavanje vode?

Smanjite unos soli, šećera i masti. Natrijum deluje kao klopka tečnosti u tkivima, stoga izbegavajte prerađene namirnice pune konzervansa i soli (konzervirana hrana, viršle, pašteta …).

Vodite brigu o svom telu i krećite se – svakodnevno pođite u žustru šetnju ili vežbajte 30 minuta kako bi podstakli limfu. Hranite se svežim voćem i povrćem kako biste nadoknadili gubitak važnih nutrijenata koje je mokraća “odnela”. Pijte osam čaša vode dnevno, jer što je vaše telo hidriranije, to će manje zadržavati tečnost.
comments powered by Disqus