Životni stil
rss facebook twitter
 
 
03.08.2012 15:57
 
Tekst

Da li unosite dovoljno selena?

Nedovoljan unos ovog minerala negativno se odražava na rad štitne žlezde i plodnost.

Da-li-unosite-dovoljno-selena

Telo koristi selen kao antioksidans koji sprečava da se ćelije organizma oštećuju. Istraživači sa Univerziteta Ist Anglia su otkrili da ljudi koji konzumiraju velike količine minerala zajedno sa vitaminima C i E , imaju 67% manje šansi da obole od pojedinih bolesti.

***Kako goje gazirana i slatka pića

Ranija istraživanja su pokazala da selen u starijom životnom dobu, ako se unosi u dovoljnim količinama, može da poboljša rad mozga.

Najbogatiji izvori ovog vitamina su brazilski orasi i riba, ali prisutan je i u žitaricama, hlebu i mesu.

"Nivo selena u krvi ljudi pao je posle 1974. godine kada su i počela njegova merenja," rekla je Margaret Rejman, profesorka prehrambene medicine na Univerzitetu Surej.

***Tajna dugovečnosti je u gladovanju

Ona nedostatak selena povezuje s različitim zdravstvenim problemima, od neplodnosti do poremećnog rada štitne žlezde, nakupljanja plaka na arterijama i regulacije krvnog pritiska. Ipak, pojedini naučnici tvrde da su njegovi blagotvorni efekti precenjeni.

Jedna ranija američka studija na više od 1.000 odraslih osoba je utvrdila da kod onih koji su uzimali 200 mikrograma selena dnevno nije zabeležen smanjen rizik od srčanih bolesti ili smrti.

***I vežbanje ponekad goji! Evo kako to da izbegnete

(klix)



email print  

Izvor: S media, Foto: Guliver/Thinkstock


FACEBOOK KOMENTARI

Komentari (0)

Dodaj komentar
Vaše komentar(*)
Vaše ime(*)
Vaš email
Kod sa slike:
Pošalji
Nema komentara
NAJNOVIJE VESTI

Smanjite doživljaj: Zašto ne smete da besnite?

18.05.2013 16:37

Nakon izliva besa raste rizik od pojave srčanog udara, pokazalo je američko istraživanje po kojem najveća opasnost sledi u roku od dva sata od napada ljutnje.

Sedam pravila kojih se treba pridržavati u vezama

18.05.2013 15:52

Iako ne postoji univerzalni priručnik za ponašanje kada ste zaljubljeni, neke osnovne stvari bi morali da imate na umu za mirnu plovidbu kroz vašu vezu.

Ko je tu stariji: Kako da se izborite sa nepoštovanjem kod dece

18.05.2013 14:51

Ako smatrate da je vaše dete drsko, bezobrazno i pokazuje nepoštovanje prema vama verovatno ne znate šta da radite.

Spokojni u svojoj koži: Četiri koraka do emocionalne ravnoteže!

18.05.2013 13:54

Svi mi težimo uspostavljanju emocionalne ravnoteže – postoji li nekakva jedinstvena formula za nju?

Zdrav crni kolač

18.05.2013 13:05

Umesto pirinčanog možete koristiti neko integralno, ali glatko brašno, a kolač preliti rastopljenom crnom čokoladom sa mlevenim lešnicima.

Najluđi padovi: Trambolina uzvraća udarac! (VIDEO)

18.05.2013 12:16

Skakanje na trambolini je nesumnjivo zabavna fizička aktivnost, ali donosi i određene opasnosti.

Nije nemoguće: 12 tajni za dostizanje istovremenog orgazma

18.05.2013 11:26

Samo zato što je teško, ne znači da ne treba da probate, jer – nagrada je neverovatna…

Dozvoljeno i zabranjeno: Trikovi za najbolju negu kovrdžave kose!

18.05.2013 10:45

Koliko god one donosile muke svojim vlasnicama, kovrdže imaju svoju posebnu privlačnost.

Želite zdrave oči i odličan vid? Obavezno konzumirajte ovih pet namirnica!

18.05.2013 10:09

Školjke možete zameniti govedinom i orašastim plodovima, a sok od narandže- osvežavajućom limunadom...

Razbijamo 10 mitova o strijama

18.05.2013 09:37

Saznajte koje su to najčešće zablude o strijama.

Promeni znak:
img Niste potpuno sigurni šta vam je dalje činiti. Mnogi imaju osećaj da su na prekretnici, ...

Pogledaj ceo horoskop
Pratite nas na Twitter-u!