ARHIVA
Objavio: smedia.rs 28.04.2012 | 10:00     Smedia preuzela: 28.04.2012 | 10:30

Menstrualni ciklus – iz dana u dan

0
8435
Menstrualni-ciklus-iz-dana-u-dan
Kako vam se dopada novi Smedia sajt?
 
Odličan je
Ne sviđa mi se
Ne sviđa mi se izgled, ali mi se sviđaju tekstovi
Sviđa mi se kako izgleda, ali ne i tekstovi
Nemam stav
Detaljan vodič prosečnog menstrualnog ciklusa od 28 dana.Sve ste verovatno upoznate s tim kako tokom menstruacije menjate različita raspoloženja i ponašanja, međutim menstruacija je samo deo vašeg menstrualnog ciklusa i prikaz stanja funkcionisanja vašeg organizma.

Na primer, redovne menstruacije s manje istaknutim uobičajenim simptomima pokazatelj su da su vaši hormoni na normalnim nivoima i da normalno rade, dok s druge strane, neredovne menstruacije mogu da znače, između ostalog, da u organizmu nemate dovoljan nivo estrogena – hormona koji je bitan ne samo za vaše reproduktivne organe i plodnost već i za zdravlje vašeg srca i kostiju.

Bitna je činjenica da sve hormonalne promene kroz koje prolazi vaš organizam tokom menstrualnog ciklusa, uveliko utiču na vaše psihičko i fizičko zdravlje – na pozitivan, ali i na negativan način.

Kako biste tačno saznali koji su to pozitivni, a koji negativni efekti hormonalnih promena za vreme menstrualnog ciklusa, i kada možete očekivati koji simptom, sastavili smo detaljan vodič kroz menstrualni ciklus iz dana u dan. ***Ovako možete da ublažite PMS!

Pročitajte kako to sve deluje koji dan za prosečni menstrualni ciklus od 28 dana, uz pokoju zanimljivost.

DANI 1-5: MENSTRUACIJA

Pozitivno: najgore od PMS-a je prošlo. Nivo estrogena i progesterona opada, a time se povlače i vaši nagoni za histerisanjem i sličnim ispadima.

Negativno: imate grčeve i bolove, a zahvaljujući niskim nivoima hormona, ne osećate se baš bajno u svojoj koži. (grčevi nastaju zbog toga što se ubrzavaju kontrakcije materice). Takođe, ako se bavite vežbanjem tokom menstruacije, to bi moglo da smanji bolove, ali će vam definitivno biti napornije.

Zanimljivost: navodno su mnoge umetnice i kreativke tokom menstruacije imale više ideja i kreativnih rešenja. ***Nije laž: Otkriveno zašto žene često imaju glavobolje

DANI 6-13: OSEĆATE SE FENOMENALNO


Pozitivno: kako vaša jajašca postaju zrela za ovulaciju, tako se podiže i nivo estrogena. Ujedno se pojačava protok krvi u mozak pa i takozvani hormoni sreće, serotonin i dopamin. Zbog svega toga oseća ćete se odlično, fenomenalno, i fizički i psihički, a energije ćete imati na bacanje – pametno to iskoristite.

Negativno: nema…

Zanimljivost: tokom ove faze, navodno da možete bolje da “pročitate” druge ljude, pogotovo njihove ekspresije lica i emocionalna stanja.

DANI 14-15: OVULACIJA

Pozitivno: sada ste najplodniji, a skladno tomu, i vaš je seksualni nagon na vrhuncu isto kao i hormon luteinizacije (LH). Ako želite bebu, jednostavno imajte seks do iznemoglosti u tom razdoblju.

Negativno: ako ne želite uskoro da postanete majka, izbegavajte seks bez ikakve zaštite, i inače, a pogotovo u ovom razdoblju. Budite oprezni i bavite li se sportom jer neke žene mogu da imaju osetljiva kolena tokom ovulacije.

Zanimljivost: 20% žena može da oseti kada ovulira. Obično u donjem delu stomaka osete lagane, jako slabe grčeve. ***Novi trend: Upoznavanje bazirano na mirisu

DANI 16-28: PRIPREME ZA PMS


Pozitivno: nedelju pre menstruacije, vaše telo sagoreva 100 do 300 kalorija više na dan nego što je to uobičajeno, pa zato ni ne čudi da imate pojačan apetit. Međutim umesto da ispraznite frižider, pokušajte da se kontrolišete pa nadokandite to na primer lešnicima.

Negativno: početni rast progesterona može da izazove i pojačano masnu kožu, pa vam može iskočiti jedna, dve tri ili deset onih groznih, najodvratinjih bubuljica. Kako se približavate menstruaciji, nivo progesterona, ali i estrogena padaju, a to uzrokuje promene raspoloženja i smanjenu koncentraciju. Oko nedelju dana pre menstruacije, umor, pojačani apetit (posebno za određenom hranom) i natečene dojke u punom su zamahu. Zbog zadržavanja vode u organizmu mogli biste da dobijete čak do dve kile. Sve to možete ublažiti smanjenim unosom soli u organizam (so zadržava vodu) i vežbanjem (to će povećati nivo hormona sreće – endorfina).

Zanimljivost: ako na primer žudite za čokoladom, to može biti zato što vam nedostaje i magnezijuma, koga gubite zbog pada nivoa estrogena, piše Female.
comments powered by Disqus