ARHIVA
Objavio: smedia.rs 09.02.2012 | 18:51     Smedia preuzela: 09.02.2012 | 18:51

Orniš dijeta - jedite koliko možete i mršavite!

0
6070
Ornis-dijeta-jedite-koliko-mozete-i-mrsavite
Kako vam se dopada novi Smedia sajt?
 
Odličan je
Ne sviđa mi se
Ne sviđa mi se izgled, ali mi se sviđaju tekstovi
Sviđa mi se kako izgleda, ali ne i tekstovi
Nemam stav
Orniš ističe da će pravi uspeh u gubitku kilograma doći kada se ne budete ustručavati od uzimanja određene količine kalorija, nego ćete paziti o kvalitetu hrane koju unositeZa razliku od nekih dugih dijeta u kojima dobijete velika obećanja, ali malo toga se ostvari, „Orniš“ dijeta osvaja sve veći broj pristalica zdravog života.

Ova dijeta u pravom smislu reči je „jedi više i gubi kilograme“, a dobila je ime po kardiologu Dinu Ornišu, koji je razvio iz dijete koja se preporučivala teškim srčanim bolesnicima. Naime, dr Orniš je sa svojom dijetom uspeo da izleči osobe koje su patile od začepljenja krvnih sudova, a koja se do tada mogla rešiti samo operativnim putem ili lekovima. ***Najpopularnije dijete kroz istoriju

Glavne smernice njegove dijete su uzimanjem hrane bogate vlaknima i nemasne vegeterijanske hrane, koja će vas, održati zdravim, a pomoći čće vam da izgubite višak kilograma. Naravno, Orniš isto tako ističe da se značajan gubitak kilograma može postići kombinacijom dijete i redovnog vežbanja, što nije nikakva novost.

KOLIKO MOŽETE DA POJEDETE?

Dr Orniš insistira na kavlitetu hrane koju uzimate i zbog toga je podelio u tri grupe:

1. Hranu koju bi trebalo da jedemo svo vreme (mahunarke, voće, žitarice i povrće)

2. Hranu koju bi trebalo da jedemo povremeno (nemasni mlečni proizvodi – obrano mleko, nemasni jogurt, nemasni sir, nemasno kiselo mleko,
belanca, dijetalna hrana iz prodavnica zdrave hrane iz prirodnog uzgoja)

3. Hranu koju ne bi trebalo jesti (meso bilo koje vrste, ali ako ne možete bez mesa onda neka to bude u što manjim količinama, mnogo ribe i belog mesa, ulja i proizvodi koji sadrže ulja, kao što su salate i umaci za salate, avokado, masline, orašasti plodovi i semenke, masni mlečni proizvodi, šećer i proizvodi sa visokom koncentracijom šećera, alkohol, bilo koja vrsta prerađene hrane koja u sebi sadrži više od dva grama masti po porciji).

Naravno, preporučuje se konzumiranje hrane u manjim ali češćim obrocima, jer ćete od ove dijete biti brže gladni nego što je to inače slučaj. No, vremenom ćete manje jesti i mnogo se brže zasititi. Što se tiče vežbanja, preporučuje se pola sata na dnevnoj bazi ili sat vremena tri puta nedelno. Uz aerobne vežbe, preporučuje se i meditacija, joga i sl, radi oslobađanja od stresa. ***Kako da smanjite kalorije u svakodnevnoj ishrani

KAKO DELUJE?

Kod mnogih drugih dijeta za gubitak viška kilograma, većina ljudi u prvih nedelju ili dve dana brzo gubi kilograme, a nakon toga čini se da više ne gube ni gram. Kod Orniš dijete metabolizam ostaje na istom nivou ili se čak ubrzava. Međutim, hrana koja je bogata vlaknima usporava apsorpciju hrane, zbog čega se može javiti osećaj da ste duže siti sa manjim porcijama. Ono što je vrlo važno naglasiti je da složeni ugljeni hidrati ne utiču na nagla povećanja i smanjenja šećera u krvi, nego ti nivoi ostaju stabilni, pa tako i vi sami.

SAMI KREIRAJTE SVOJ JELOVNIK

S obzirom to da ne postoji određeni zacrtani plan koliko namirnica morate uneti dnevno i u kojim količinama, na vama je da sami krojite plan ishrane. Ali, kako bi ipak dobili što bolji uvid kako bi trebalo da izgleda vaša ishrana evo jednog dnevnog menija Orniš dijete:

Doručak
- Integralne žitarice sa nemasnim jogurtom
- Sveže ceđeni sok od pomorandže

Ručak
- Pečeni krompir sa nemasnim sirom i spanaćem
- Zelena salata ili salata od paradajza sa nemasnim dresingom
- Brokoli
- Sveže voće ***Lako mršavite uz žitarice i proteine

Večera
- Hleb sa paradjazom i kaparima ili testenina od integralnog brašna sa povrćem
- Voće

Piće tokom dana
- Voda, čaj, kafa, obrano mleko, voćni sokovi ***Blagodeti zelenih kašastih sokova

JOŠ NEKE NAMIRNICE KOJE MOŽETE DA KONZUMIRATE U ORNIŠ DIJETI

- Mahunarke (konzervirane i nekonzervirane)
- Testenina od integralnog brašna
- Integralni pirinač
- Kuskus
- Palenta
- Sve žitarice (kukuruz, pšenica, ječam, zob, lan, proso,...)
- Suvo voće
- Integralne žitarice
- Tofu
- Pšenično brašno
- Supa od povrća
- Sirće (Balsamico)
- Paradajz (svež i konzerviran)
- Sušeni paradajz bez ulja
- Banane i drugo voće skladišteno na sobnoj temperaturi
- Krompir
- Brokoli
- Zelje (belo i crveno)
- Beli luk
- Mešane salate
- Salsa
- Crveni i crni luk
- Belanca
- Sveži začini
- Laneno ulje i lan (samo žene)

Mlečni proizvodi:

- Nemasni sir
- Nemasno mleko
- Parmezan i rikota
- Nemasno kiselo mleko
- Nemasni običan jogurt
- Nemasni jogurt od vanile

Soja:
- Tofu i tempeh
- Sir od soje
- Sojino mleko
- Jogurt od soje

Smrznuta hrana:
- Smrznuto povrće
- Smrznuto voće
- Smrznute sojine klice
- Smrznuti integralni hleb, tortilje i pite
- Vegetarijanski hot dog
- Vegetarijanski hamburgeri ***Hrana od koje se mršavi

Grickalice:
- Krekeri od integralnih žitarica
- Krekeri od pirinča
- Kokice bez masnoće
- Perece, prenosi Žena.
comments powered by Disqus