ARHIVA
Objavio: smedia.rs 16.03.2012 | 09:21     Smedia preuzela: 16.03.2012 | 16:04

Učite od najboljih: Mark Cukerberg

0
1176
Ucite-od-najboljih-Mark-Cukerberg
Kako vam se dopada novi Smedia sajt?
 
Odličan je
Ne sviđa mi se
Ne sviđa mi se izgled, ali mi se sviđaju tekstovi
Sviđa mi se kako izgleda, ali ne i tekstovi
Nemam stav
Jedan 27-godišnjak zauvek je promenio način na koji delimo ideje, komuniciramo sa prijateljima i predstavljamo se svetu.Ali to se nije dogodilo slučajno. Za izvanredno dostignuće Mark prvenstveno može da zahvali svom neobičnom načinu života. Moj-posao.net. donosi ideje u kojima se isplati kopirati Cukerberga:

Kombinovanje ideja

Najbolje ideje obično su kombinacija starih ideja. 2003. dok je još bio student druge godine na Harvardu, Mark je napravio internet stranicu Facemash. Njen cilj bio je da suprotstavi slike dva harvardska studenta i traži korisnike da odaberu ko im je privlačniji.

Stranica je u kampu postala pravi hit, ali postojao je problem: Cukerberg je narušio privatnost studenata jer je za potrebe stranice hakovao lokalnu mrežu Harvarda kako bi preuzeo njihove fotografije. Harvard je ukinuo Facemash.

Šta se to dešava sa Fejsbukom?!
Napušta Fejsbuk, vraća se u Srbiju

Kasnije tokom semestra, Cukerberg je napravio stranicu koja će pomoći studentima u učenju za završni ispit iz istorije umetnosti. Baš kao i Facemash, bio je to udar na Harvard. Za razliku od Facemasha ova stranica je dozvoljavala korisnicima da sami objavljuju komentare ispod slika.

Otprilike u isto vreme, počeo je da radi kao programer za grupu harvardskih studenata koji su razvijali stranicu HarvardConnection.com. Iako je svaka od ove tri ideje bila dobra sama po sebi, tek kada ih je objedinio, nastao je Fejsbuk.

Ekskluzivan početak je važan

Ako želite da privučete što više ljudi, ne želite da postanete svima odmah dostupni. Takav pristup ipak traži vreme: bolje je neko vreme egzistirati u manjoj zajednici nego odmah krenuti na globalno tržište i suočiti se sa 'velikim igračima'. Ljudi vole da budu 'među odabranima' i rado se okupljaju u zajednice koje vode računa isključivo o uskom području njihovog interesa.

Šta klijenti žele


Klijent je uvek u pravu. Pa ako je već tako, zašto svi proizvođači najpre kreiraju neki proizvod ili uslugu, a zatim se pitaju “Kako možemo da uverimo ljude da je to ono što im treba?”

Mark Cukerberg će vam reći da je bolje da istražite šta klijenti žele, a zatim im to i ponudite: “Nije pitanje: šta želimo da saznamo o ljudima? Pitanje je: šta ljudi žele da kažu o sebi?”

Radite kada ste najproduktivniji

“Pridržavam se programerskog vremena…programeri imaju naviku da ustaju jako kasno i rade kada svi ostali spavaju. Tako da za mene nije neuobičajeno da ostanem budan do 6 ili 8 sati prepodne.”

Yahoo tužio Fejsbuk
Zgodan, mlad i prebogat (FOTO)
Kome se divi Mark Cukerberg

Ova radna etika otala je do danas praksa u Fejsbuku. FB-ovi programeri rade celu noć. Sa poslom završavaju u 8 sati prepodne, kada većina drugih ljudi tek odlazi na posao. Da Mark nema ovakav način rada, nikada ne bi uspeo da lansira Fejsbuk s obzirom na vreme koje je morao da posveti studiranju na Harvardu.

foto:AFP
comments powered by Disqus